Ordbogen
Få svar på en masse mystiske termer
Et tilbud er et salg af en vare eller en ydelse til en
lavere pris end normalprisen.
Som virksomhed kan det give god mening at sende tilbud ud
til kunder. Det er vigtigt, at man som afsender er bevidst om, at man er
forpligtet til at leve op til det tilbud man har sendt, hvis kunden accepterer
det. Man er dog ikke forpligtet til at efterleve tilbuddet, hvis kunden ikke
når at acceptere tilbuddet inden den acceptfrist, som I i virksomheden har
angivet. Hvis man har i sinde at benytte sig af tilbud overfor kunder, hvilket
kan give god mening i en række henseender, så er det bare vigtigt, at man er
klar over det juridiske. Det er noget man skal have helt styr på.
Uanset hvad man måtte have at tilbyde en kunde og til
hvilken pris, så skal man være bevidst om ordlyden og formuleringen. Et tilbud
er så at sige et løfte fra afsenderen, som typisk vil være en virksomhed der
ønsker at sælge et produkt. Idet kunden accepterer tilbuddet er handelen typisk
indgået. Det er altså noget der kan komme både virksomhed og forbrugeren til
gode og det er det gode ved tilbud. Man skal derfor ikke holde sig tilbage,
hvis man går og overvejer at udsende tilbud til ens potentielle kunder. Det er
virkelig noget der kan flytte virksomheden og lokke nye kunder til
virksomheden.
Når man skal udforme et tilbud, så er det som sagt afgørende
at man har styr på det juridiske. Det er så at sige et grundvilkår, for at man
kan sende et tilbud med en vis ro i maven. Hvis ikke der er styr på det
juridiske i tilbuddet, så kan det få konsekvenser og det skal man selvfølgelig
undgå. Man bør selvfølgelig også gøre sig nogle tanker om hvad kunden ønsker
sig. Man kan stille sig selv spørgsmålet. Hvad ønsker kunder af min virksomhed
sig?
Ved at svare på ovenstående
spørgsmål, så er man allerede nået et godt stykke. Det er nemlig afgørende at
man ved det. Noget andet der er helt centralt, når det kommer til tilbud, er at
man rammer et nogenlunde fornuftigt prisniveau. Det skal nemlig være tilpas
tillokkende for kunden, til at kunden slår til. Samtidig skal det også kunne
betale sig for virksomheden og det er her man skal være skarp på matematikken.
Det er nemlig afgørende at man ikke kommer til at sælge for billigt.
Blev du klogere? :0)
Kontakt os
Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk