Ordbogen

Få svar på en masse mystiske termer

Læsetid: 4 minutter Sidst opdateret: 14-01-2023

Hvad er et tilbud

Et tilbud er et salg af en vare eller en ydelse til en lavere pris end normalprisen.

Som virksomhed kan det give god mening at sende tilbud ud til kunder. Det er vigtigt, at man som afsender er bevidst om, at man er forpligtet til at leve op til det tilbud man har sendt, hvis kunden accepterer det. Man er dog ikke forpligtet til at efterleve tilbuddet, hvis kunden ikke når at acceptere tilbuddet inden den acceptfrist, som I i virksomheden har angivet. Hvis man har i sinde at benytte sig af tilbud overfor kunder, hvilket kan give god mening i en række henseender, så er det bare vigtigt, at man er klar over det juridiske. Det er noget man skal have helt styr på.

Overvej formuleringen af tilbuddet

Uanset hvad man måtte have at tilbyde en kunde og til hvilken pris, så skal man være bevidst om ordlyden og formuleringen. Et tilbud er så at sige et løfte fra afsenderen, som typisk vil være en virksomhed der ønsker at sælge et produkt. Idet kunden accepterer tilbuddet er handelen typisk indgået. Det er altså noget der kan komme både virksomhed og forbrugeren til gode og det er det gode ved tilbud. Man skal derfor ikke holde sig tilbage, hvis man går og overvejer at udsende tilbud til ens potentielle kunder. Det er virkelig noget der kan flytte virksomheden og lokke nye kunder til virksomheden.

Tænk på hvad kunden ønsker

Når man skal udforme et tilbud, så er det som sagt afgørende at man har styr på det juridiske. Det er så at sige et grundvilkår, for at man kan sende et tilbud med en vis ro i maven. Hvis ikke der er styr på det juridiske i tilbuddet, så kan det få konsekvenser og det skal man selvfølgelig undgå. Man bør selvfølgelig også gøre sig nogle tanker om hvad kunden ønsker sig. Man kan stille sig selv spørgsmålet. Hvad ønsker kunder af min virksomhed sig?

Ram det rigtige prisniveau

Ved at svare på ovenstående spørgsmål, så er man allerede nået et godt stykke. Det er nemlig afgørende at man ved det. Noget andet der er helt centralt, når det kommer til tilbud, er at man rammer et nogenlunde fornuftigt prisniveau. Det skal nemlig være tilpas tillokkende for kunden, til at kunden slår til. Samtidig skal det også kunne betale sig for virksomheden og det er her man skal være skarp på matematikken. Det er nemlig afgørende at man ikke kommer til at sælge for billigt.

 

Blev du klogere? :0)

Kontakt os

Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk