Ordbogen

Få svar på en masse mystiske termer

Læsetid: 4 minutter Sidst opdateret: 19-12-2022

Hvad er Google Ads?

Er du blevet anbefalet at bruge Google Ads, men er du ikke helt sikker på, hvad det er? Så læs med her.

Google Ads er Googles tilbud om onlineannoncering. Det er altså reklamer som i aviser og ugeblade, men de ligger online. Og de kan meget mere. Du kan nemlig skræddersy reklamerne, så de passer til dem, der ser dem.

Alle er online i dag. Har du en forretning, vil det sige, at du skal finde dine kunder online. Du er nødt til at være til stede på internettet, og du er nødt til at reklamere online. Det kan du blandt andet gøre med Google Ads.

Skræddersyede reklamer

Det smarte ved Google Ads er, at du kan tilpasse dine annoncer. Du kan lave forskellige reklamer til forskellige målgrupper. Er dine kunder fx både unge og gamle, så kan du lave en reklame, der henvender sig til de unge, og en anden til de ældre.

Når du har forskellige reklamer, kan du bede Google om kun at vise dem for den ønskede målgruppe. Du kan altså sørge for kun at vise den ungdommelige reklame til unge mennesker. Google vil lægge reklamen op, når de unge går online, og den vil kun vise sig for de unge.

Der er mange flere muligheder for at skræddersy din annoncering med Google Ads. Du kan f. eks. vælge målgruppe efter geografi, interesser og det, som folk søger på.

Genialt for virksomheder

Google Ads er smart for virksomheder. Det gør det nemlig muligt at reklamere online og at målrette annonceringen. Det betyder, at du ikke skyder med spredehagl, men at du retter sigtet lige mod dem, du gerne vil ramme.

Både store og små virksomheder kan få meget ud af at bruge Google Ads. Det kan give flere kunder og mere salg. Man skal bare tage højde for, at det er et system, man først kan bruge optimalt, når man har lært det at kende.

Betal kun for værdi

Med Google Ads har du en økonomisk fordel i forhold til reklamer i aviser og lignende. I avisen skal du betale bare for at få din annonce med. Hos Google skal du ikke betale for at få vist din annonce. Du skal først betale, når nogen klikker på den.

Du betaler altså ikke noget, før du faktisk får værdi ud af din annonce. Du betaler, når du får en besøgende på din hjemmeside eller et salg.

Lær dine kunder at kende

Med tiden kan du med Google Ads lære dine kunder rigtig godt at kende. Du kan finde ud af, hvad der får dem til at købe. En vedholdende brug af servicen vil kunne give dig den indsigt. Hvis du vel at mærke holder øje med dine resultater.

Du kan også lave split-testing og lave to næsten ens annoncer. Du sender dem begge ud i verden og ser hvilken af dem, der klarer sig bedst. Den lille forskel på de to annoncer fortæller dig, hvad der virker bedst på dine kunder. Det er en af de mange smarte ting, du kan bruge Google Ads til.


Hvordan bogføres Google Ads?

Vi arbejder på en guide til hvordan Google ads skal bogføres.
Vi linker til den fra denne artikel så snart den er online.

Blev du klogere? :0)

Kontakt os

Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk