Under Bogføring -> Bankkonto kan du administrere dine bankkonti.
En bankkonto har egentlig to formål i kERP. Den fungerer selvfølgelig som en bankkonto, men kan også bruges, hvis man har behov for en mellemregningskonto, f.eks. hvis du hos en leverandør forudbetaler penge, som du så forbruger af løbende, indtil der igen er behov for at indsætte penge. Det kan også give mening at bruge, hvis du har en indløsningsaftale hos f.eks. Stripe eller Clearhaus.
I kERP benyttes bankkontoen til at indsætte og trække penge på en konto, også selvom det ikke nødvendigvis er en ægte konto i en bank.
Du kan tilføje en ny bankkonto, ved at trykke på Tilføj. Hvis du opretter en regulær bankkonto, udfyldes registreringsnummer, kontonummer, bankens navn, evt. SWIFT og IBAN, kontoens valuta, et kaldenavn og hvilken finanskonto der skal knyttes til kontoen. Hvis kontoen ikke er tom, kan der angives saldoen i åbningsbalance-feltet. Filformat-feltet benyttes, hvis der skal indlæses filer fra din bank ind i kERP.
Hvis bankkontoen du opretter er til en mellemregningskonto (se ovenfor), kan der som registreringsnummer og kontonummer blot tastes f.eks. et 1-tal i hver boks.
Bankkontoen vil være tilgængelig under f.eks. Indkøbsbilag, ved indlæsning af bankfil i Kassekladden osv.
Mener du der mangler en guide? Så er du velkommen til at smide os en mail på post@kerp.dk
Kontakt os
Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk
Vi bruger cookies 🍪 til statistik for at forbedre vores service. Læs mere