Hjælp til Bogføring

Find svar på Ofte stillede spørgsmål & generelle hjælpeguides.

Vi har lavet en række hjælpeguides til brug i dagligdagssituationer og generel forståelse i brugen af systemet.

Opret et abonnement

I dette eksempel vil vi oprette vinduespudsning hos kunde Ane Hansen én gang per måned.

Det er vigtigt at du har oprettet din abonnementsgruppe inden du går i gang, så kundens faktura bliver sendt på det rigtige tidspunkt.

Du kan selv bestemme dine abonnementsgrupper, og det er muligt både at lave forud og bagudfakturering samt selv bestemme dagene.


Se videoen her hvordan et abonnement oprettes.


Vigtigt at bemærke:

  • Du skal sætte periodens slutdato korrekt.
  • Vælg om den skal autofaktureres, og dermed sendes til kunden via e-mail, eller systemet blot skal generere en ordre i ordrelisten.
  • Du kan sætte et abonnement i f.eks status Afventer såfremt du har behov for manuel behandling.

Værd at vide:
  • Det er muligt at fakturer et abonnement manuelt før tid via funktionen Opret fornyelsesfaktura. 
  • Når der udstedes en abonnementsfaktura placeres abonnementet status til Kræver fornyelse indtil fakturaen er betalt hvor systemet selv sætter status retur til Aktivt med den nye slutdato. Det er vigtigt, at man ikke redigerer i abonnementet, så længe det er under fornyelse.
  • Skulle du have behov for at skrive en kreditnota, på f.eks nogle af fakturalinjerne skal du være opmærksom på, at når du udligner fakturaen med indbetalingen samt kreditnotaen, skal du selv opdatere abonnementet.

Mener du der mangler en guide? Så er du velkommen til at smide os en mail på post@kerp.dk

Kontakt os

Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk