Hjælp til Bogføring

Find svar på Ofte stillede spørgsmål & generelle hjælpeguides.

Vi har lavet en række hjælpeguides til brug i dagligdagssituationer og generel forståelse i brugen af systemet.

Guides ligger under kategorien med samme navn som menu punktet.

Indtastning af åbningsbalance

Medmindre din virksomhed er helt nystartet, vil det ofte være nødvendigt, at indtaste en åbningsbalance i systemet, når du starter med at benytte kERP.

Åbningsbalancen angiver saldoen på de enkelte finanskonti ved regnskabsperiodens begyndelse. 

Under Bogføring -> Kassekladde opretter du en kassekladde på den første dato for i din nye regnskab og indtaster herefter saldoen angivet i debit eller kredit for de enkelte konti i dit regnskab. Se eksempel nedenfor.



Bemærk at dette kun er nødvendigt for din første regnskabsperiode i kERP. For alle efterfølgende perioder udfyldes åbningsbalancerne automatisk baseret på det forrige års resultat.

Mener du der mangler en guide? Så er du velkommen til at smide os en mail på post@kerp.dk

Kontakt os

Enten via kontaktformularen eller direkte pr email post@kerp.dk